اسلایدشو

EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

کابین خلبان در حقیقت قلب و مرکز کنترل هواپیما می باشد و خلبان و کمک خلبان می توانند در کابین تمامی تجهیزات و سیستم ها را کنترل نمایند تا بتوانند هواپیما را با ایمنی و به خوبی به پرواز در بیاورند. تا چند وقت پیش کابین خلبان پر از شاسی های مکانیکی، درجه و کلیدهای زیادی بوده ولی امروزه این تجهیزات با تجهیزات الکترونیکی و صفحات نمایشگر کامپیوتری جایگزین شده اند. هواپیماهای مدرن بسیار پیچیده می باشند و برای کنترل نمودن آن ها، خلبان باید از کامپیوتر کمک بگیرد. کامپیوتر به صورت خود کار تجهیزات هواپیما را در طول پرواز چک می کند تا مطمئن شود آن ها به درستی کار می کنند. سیستم های اتو پایلوت (Auto Pilot) برای کنترل نمودن خود کار هواپیما در مسیرهای طولانی به کار می رود. در این صورت خلبان تنها بر مسیر حرکت نظارت می کند تا از درست بودن نحوه پرواز اطمینان حاصل نماید.

شماتیک کابین یک هواپیمای (بوئینگ 767) را در شکل زیر مشاهده می کنید:

آشنایی با کابین خلبان یک هواپیما

نقاط مشخص شده در شکل فوق عبارتند از:

1. صندلی خلبان

2. دسته کنترل

3. قطب نمای رادیویی

4. استارت موتور

5. قطب نمای مغناطیسی یدکی

6. EADI

7. نشانگر سرعت هوا

8. اهرم باز و بسته کردن چرخ

9. صفحه نمایش سیستم های موتوری

10. اهرم تنظیم نیروی پیشران موتور

11. ترمز پارک کردن

12. رادیوی VHF

13. نشانگر آتش موتور و از کار انداختن آن

14. اهرم کنترل فلاپ ها

15. ارتفاع سنج

16. پدال کنترل سکان

شماره 7 نشانگر سرعت هوا یا ASI می باشد که سرعت بر حسب نات (knot) و ماخ نشان می دهد (هر نات برابر 15/1 مایل بر ساعت است).

آشنایی با کابین خلبان یک هواپیما

شماره 15 ارتفاع سنج می باشد که ارتفاع از سطح دریا را نشان می دهد و این کار را با اندازه گیری فشار هوای بیرون انجام می دهد. ارتفاع سنج ارتفاع را بر حسب پا (feet) نشان می دهد.

آشنایی با کابین خلبان یک هواپیما

شماره 15، EADI می باشد و زاویه هوپیما نسبت به سطح افق را نشان می دهد. علامت های T شکل در شکل زیر نشانگر هواپیما می باشند.

آشنایی با کابین خلبان یک هواپیما 


موضوعات مرتبط: کابین، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 فروردين 1391 ] [ 9:3 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
آرشيو مطالب
3 خرداد 1391
2 خرداد 1391 7 فروردين 1391 6 فروردين 1391 5 فروردين 1391 4 فروردين 1391 3 فروردين 1391 1 فروردين 1391
امکانات وب

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 241
بازدید کل : 112854
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی