اسلایدشو

EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

فضاپیمای دیسکاوری
Space Shuttle Discovery
STS 114 day before launch.jpg

 

ویژگی‌های فضاپیمای دیسکاوری
کد مدارگرد: او وی ۱۰۳
کشور سازنده : آمریکا
تاریخ اولین پرتاب: ۳۰ اوت ۱۹۸۴
تعداد سرنشین: ۷-۹ نفر
تاریخ بازنشستگی: ۹ مارس ۲۰۱۱
وضعیت عملیاتی: بازنشسته
ارتفاع عمومی مدار: متغیر
پیمودن یک مدار کامل: ۵۸۳۰
تعداد روز در مدار: ۳۳۷ روز (در مجموع)
مسافت پیموده شده: ۲۰۶۰۱۹۱۸۸ کیلومتر

فضاپیمای دیسکاوری (به انگلیسیSpace Shuttle Discovery) نام یکی از ۳ فضاپیمای در حال استفاده سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) است که ماموریت ارسال فضانوردان و قطعات فنی ایستگاه بین‌المللی فضایی را به عهده دارد.

 

جُستارهای وابسته [ویرایش]

گالری تصاویر [ویرایش]

STS-41-D launch August 30, 1984.jpg
07042007 SpaceShuttle Discovery.jpg
Space Shuttle Discovery under a full moon, 03-11-09.jpg
Discovery sits atop a Boeing 747 as it touched down.jpg
Space Shuttle Discovery lands for the first time, completing STS-41-D.jpg
راه‌اندازی اس‌تی‌اس-۴۱-دی(یکی از انواع دیسکاوری‌ها)، نخستین مأموریت دیسکاوری. اس‌تی‌اس-۱۲۱ (یکی از انواع دیسکاوری‌ها) در روز استقلال آمریا (۴ جولای) راه‌اندازی شد. اس‌تی‌اس-۱۱۹ (یکی از انواع دیسکاوری‌ها) در صبح ۱۱ مارس ۲۰۰۹. دیسکاوری بر روی هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ ۷۴۷(به‌عنوان بالابرنده) نشسته. دیسکاوری اس‌تی‌اس-۴۱-دی پس از نخستین پروازش به زمین می‌نشیند.

 


موضوعات مرتبط: هوانوردی، ،
[ سه شنبه 9 خرداد 1391 ] [ 12:5 قبل از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]

                                    شرکت هواپیمایی ایر باس قصد دارد تا با ارائه طرح جدید هواپیمای خود، سفری به یاد ماندتی و متفاوت تر برای مسافرانش در آینده به ارمغان بیاورد.

 در این طرح جدید قرار است ایرباس تکنولوژی خود را در زمینه راحتی و سلامت مسافران و استفاده از مناظر طبیعی در حین پرواز متمرکز کند.صندلی های این هواپیمای جدید مجهز به سنسور های Biomorphicمی باشد که قادر به مانیتور کردن کلیه علائم حیاتی هر مسافر در حین پرواز است. گزارش این علائم به صورت پیغام هایی بر روی یک صفحه نمایشگر به صورت گرافیکی نمایش داده خواهد شد.صندلی ها به گونه ای انعطاف پذیر خواهند بود که مطابق با اندامهای هر فرد شکل پذیر هستند و مسافر با نشستن بر روی آن احساس خستگی در شانه ها و اندامهای خود نخواهد داشت.جالب آنجا است که این صندلی ها گرمای بدن هر فرد را جذب می کنند و از آن بری تغذیه برق اجزا مختلف نظیر صفحه نمایشگر هولوگرافیک و حتی نور کابین استفاده خواهد شد.پیکره اصلی این هواپیما نیز از مواد شفاف ساخته خواهد شد. به گونه ای که در حین پرواز مسافرین بتوانند از مناظر آسمان در بالای سر خود نیز لذت ببرند و حس پرواز را طبیعی تر تجربه کنند.اینها توضیحاتی بود که در زمینه طرح جدید هواپیمای شرکت ایر باس گفته شده است اما هنوز از زمان ساخت این هواپیما و ورود آن به خطوط هوایی جهت ارائه سرویس به مسافران خبر موثقی در دسترس نیست.در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از این طرح ها را مشاهده کنید

 3.jpg4.jpg5.jpg1.jpg

 


موضوعات مرتبط: هوانوردی، ،
[ دو شنبه 14 فروردين 1391 ] [ 8:13 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]

 


در هفدهم دسامبر 1903، دو برادر از ایالت اهایو آمریکا ماشین ابداعی خود را به پرواز درآوردند. برادران رایت پس از تدارک و پیش بینی تمامی تمهیدات لازم برای انجام پروازی سهل و ایمن ، روز 14 دسامبر 1903 را برای اولین پرواز آزمایشی هواپیمای ابداعی خود انتخاب کردند که متأسفانه اولین اقدام آنها هرگز موفقیت آمیز نبود. اما سرانجام آنها موفق شدند که در روز 17 دسامبر ، یعنی تنها سه روز بعد ، هواپیمای یک موتوره خود را برای چهار مرتبه در آسمان به پرواز درآورند و نام خود را برای همیشه در صدر فهرست پرندگان انسان نما به ثبت رسانند. 

آنها در سال 1901 با اضافه کردن یک سکان افقی ، یا به عبارت بهتر "بالابر" ، در جلوی هواپیما موفق شدند تعادل طولی (یا جلو به عقب) هواپیما را حفظ کنند. یک سال بعد، آنها یک سکان عمودی نیز برای تعبیه در پشت هواپیما ابداع کردند تا به کمک آن بتوانند هواپیما را به سمت جناحین متمایل سازند و به عبارتی آن را در ارتفاع لازم به پرواز درآورند. بدین ترتیب ، آنها موفق شدند تعادل هواپیما را در هر سه بعد اصلی (شامل طول، عرض و ارتفاع) حفظ کنند و اسباب کنترلی لازم را در طرح اصلی هواپیما بگنجانند. برای تأمین نیروی پیشران هواپیما نیز آنها از یک موتور گازوئیلی 4 سیلندر معمولی با قدرت 12 اسب بخار استفاده کردند که البته برای کاهش وزن آن از عنصر آلومینیوم در ساخت کارتل آن سود بردند. 

پروژه پرواز برادران رایت:


برادران رایت برای انجام پروازهای آزمایشی شان ناحیه Outer Banks در ایالت کارولینای شمالی ، کمی آن طرف تر خطوط آهن حمل و نقل زمینی و همچنین کمی دورتر از کشتی های پهلو گرفته در ساحل را که نقطه بادخیز بسیار مناسبی بود، انتخاب کردند. این دو برادر به این دلیل ناحیهای در نزدیکی ساحل را برای مقصود خود برگزیدند که اولاً پوشش گیاهی مزاحمی در آنجا وجود نداشت و ثانیاً از چشمان جست وجوگر مردم عادی و همچنین رقیبان کاملا به دور بود. 

آنها در نزدیکی دهکده ماهیگیری "کیتی هاوک"، کمپی را در Kill Devil Hills برپا کردند. در یک صبح پنجشنبه رویایی که باد مناسبی نیز در فضای اطراف ساحل پیچیده بود ابتدا ارویل و سپس ویلبر و بعد بار دیگر ارویل و سپس ویلبر مجموعاً چهار پرواز انجام دادند. هواپیمای دوباله آنها از روی یک ریل پرتاب چوبی به مسافت حدود 60 فوت (بیش از 18 متر) و در جهت مخالف بادی به سرعت بیش از 20 مایل در ساعت (بیش از 32 کیلومتر در ساعت) به هوا بر میخاست. 

بازتاب پرواز ویلبر:


در اولین آزمایش، ویلبر مسافتی در حدود 120 فوت را در مدت زمانی در حدود 12 ثانیه طی کرد. در آخرین و طولانی ترین پرواز نیز که به وسیله ویلبر انجام شد مسافتی در حدود 852 فوت در 59 ثانیه طی شد. حوالی ظهر آن روز ، یکی از معدود شاهدان این پروازها که جوانی به نام "جانی مور" بود پس از دیدن موفقیت برادران رایت ، در حالی که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید، شروع به دویدن در کنار ساحل کرد و فریاد زد: "آنها بالاخره موفق شدند، آنها بالاخره موفق شدند، چقدر خوب شد که آنها بالاخره پرواز کردند." 

آرتیوم میکویان

"ویلبر رایت" که عمر کوتاه تری داشت در 30 مه 1912 در اثر ابتلا به بیماری تیفوئید در سن چهل و پنج سالگی درگذشت و برادرش "ارویل" در 30 ژانویه 1948 در سن هفتاد و شش سالگی درگذشت. 

 

 
آرتیوم میکویان
Արտյոմ Միկոյան
Артём Микоян

آرتیوم میکویان (راست) در کنار میخائیل گورویچ
زادروز ۵ اوت ۱۹۰۵
(۱۴ مرداد ۱۲۸۴ خورشیدی)

الله‌وردی، ارمنستان
درگذشت ۹ دسامبر ۱۹۷۰
(۱۸ آذر ۱۳۴۹ خورشیدی)
خانه رودکنار، مسکو، شوروی
آرامگاه آرامگاه دیر نوودویچی،
مسکو، روسیه
ملیت Flag of the Soviet Union.svg اتحاد جماهیر شوروی
نام‌های دیگر آرتیوم میکایان (گویش روسی)
منصب از بنیانگذاران شرکت میگ

آرتیوم میکویان[۱] (به ارمنیԱրտյոմ Միկոյան) (زاده ۵ اوت ۱۹۰۵ - درگذشته ۹ دسامبر ۱۹۷۰) مهندس و استاد دانشگاه ارمنی و یکی از طراحان نامدار هواپیما در شوروی بود. وی در سال ۱۹۳۹ به همراه میخائیل گورویچ دفتر طراحی هواپیما شمارهٔ ۱۵۵ موسوم به میکویان و گورویچ را بنیان نهاد.

زندگینامه [ویرایش]

آرتیوم میکویان در روز ۵ اوت ۱۹۰۵ (۱۴ مرداد ۱۲۸۴ خورشیدی) در شهر الله‌وردی در جمهوری ارمنستانشوروی زاده شد. پس از پایان تحصیلات دبیرستانی در ارمنستان، به کار در کارخانه‌های صنعتی در شهرهای رستوف بر دان و سپس مسکو پرداخت. پس از آن برای تحصیلات دانشگاهی به دانشکده هوانوردی مسکو رفت و در سال ۱۹۳۷ با درجه ممتاز از دانشکده فارغ‌التحصیل شد.

آرتیوم در طول تحصیلات دانشگاهی به همراه دانشجویان هم‌گروه خود، نخسین هواپیمای دانشجویی دانشکده را به نام «اُکتُبریست» ساختند که مورد توجه باشگاه هوانوردی محلی قرار گرفت.                                                            

میخائیل گورویچ

 
میخائیل یوسفویچ گورویچ 
Михаил Иосифович Гуревич

آرتیوم میکویان (راست) در کنار میخائیل گورویچ
زادروز ۱۲ ژانویه ۱۸۹۳
(۲۳ دی ۱۲۷۱ خورشیدی)

روبانشچینا، استان کورسک، روسیه
درگذشت ۲۵ نوامبر ۱۹۷۶
(۴ آذر ۱۳۵۵ خورشیدی)
سن پترزبورگ، شوروی
آرامگاه سن پترزبورگ، روسیه
ملیت Flag of the Soviet Union.svg اتحاد جماهیر شوروی
منصب از بنیانگذاران شرکت میگ

میخائیل یوسفویچ گورویچ (به روسیМихаил Иосифович Гуревич) (زادهٔ نایت اسکین


موضوعات مرتبط: هوانوردی، ،
[ شنبه 12 فروردين 1386 ] [ 8:49 قبل از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
آرشيو مطالب
3 خرداد 1391
2 خرداد 1391 7 فروردين 1391 6 فروردين 1391 5 فروردين 1391 4 فروردين 1391 3 فروردين 1391 1 فروردين 1391
امکانات وب

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 937
بازدید کل : 113785
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی